• Ważne ogłoszenie
Zapraszamy do zakupu naklejek klubowych http://a6forum.pl/zamowienia-na-naklejki-klubowe-t1989.html

[A6 C5]Wymiana osłony przegubu zewnętrznego by pawelk600

[A6 C5]Wymiana osłony przegubu zewnętrznego by pawelk600

Postprzez pawelk600 » 2013-06-08, 23:17

Witam.

Obrazek Na początku, gdy samochód jeszcze stoi na kołach należy poluzować śrubę centralną przegubu.

Następnie luzujemy śruby koła i podnosimy samochód podnosnikiem, pamietając o zabezpieczeniu samochodu przed przemieszczeniem (hamulec ręczny, kliny pod tylne koło z przeciwnej strony).

Obrazek Teraz wykręcamy śrubę przegubu. Za pomocą śruby możemy wstępnie wypchnąć przegub z piasty (oczywiście jeśli przegub nie jest zapieczony w piaście).

Następnie skręcamy koła cały w lewo lub w prawo w zależnosci, którą stronę robimy. W każdym razie skręcamy tak aby zacisk mieć na zewnątrz.

Obrazek Odkręcamy nakrętke na sworzniu dolnego tylnego wahacza.

Obrazek Dalej wkładamy breszkę między wahacz a "sanki" i wywieramy nacisk na wahacz.

Obrazek Teraz młotkiem uderzamy w zwrotnice, z tym, że nie "klepiemy", tylko to mają być mocne i precyzyjne uderzenia,

Obrazek 2 do 3 uderzeń i przeważnie sworzeń wyskakuje ze zwrotnicy.

Obrazek Oczywiście można uzyć np. młotka pneumatycznego, ale jest ryzyko uszkodzenia osłony gumowej sworznia wahacza.

Obrazek Wyciągamy sworzeń ze zwrotnicy.

ObrazekObrazek Teraz jedną ręką odciągamy zwrotnicę za zacisk, tak jakbyśmy chcieli jeszcze bardziej skręcić kołami, a drugą ręka wyciągamy przegub z półosią z piasty do tyłu.

Teraz za pomoca specjalnych kleszczy
Obrazek

Obrazek przecinamy opaski przegubu.

Obrazek Dalej obcinaczkami lub ostrym nożem przecinamy wzdłuż osłone.

Obrazek I zdejmujemy ją z półosi.

Obrazek Teraz wołamy szwagra/brata/teścia/ojca/kumpla/sąsiada ;-) który chwyci za półoś i będzie dociskał ją w strone skrzyni biegów.

Obrazek Chwytamy za wieloklin przegubu i ustawiamy go w osiowo w stosunku do półosi.

Obrazek Teraz jedno do trzech uderzeń aluminiowym młotkiem w przegub

Obrazek i mamy go zdjętego z półosi.

ObrazekObrazek Teraz ściągamy plastikowy i metalowy pierścień z półosi i za pomocą małego śrubokręta pierścień sprężysty.

Wycieramy półoś ze smaru. Jeśli przegub nie będzie wymieniany, a osłona była już pęknięta to myjemy dokładnie przegub w nafcie, benzynie ekstrakcyjnej lub ropie. Jeśli osłona miała tylko małe dziurki i tylko "pluła" smarem to można sobie odpuścić mycie ;-) choć czystości nigdy za wiele :-D

Obrazek Po myciu wciskamy nowy smar molibdenowy w przegub.

Obrazek Teraz nasuwamy mała opaskę na półoś.

Obrazek Z pomocą cienkiego śrubokręta zakładamy osłonę na półoś. (Śrubokręt pomoże przeskoczyć osłonie przez zgrubienie na półosi.

Obrazek Teraz za pomocą specjalnych kleszczy

Obrazek zaciskamy opaskę.

Obrazek Użycie tych kleszczy da nam taki efekt.

Kleszcze te zaciskają i za razem dogniatają opaske w strone półosi co daje taki efekt jak z fabryki ;-)

Obrazek Dalej nasuwamy metalowy pierścień wypukłością w strone skrzyni biegów.

ObrazekDalej pierścień plastikowy stożkiem w strone przegubu i zakładamy pierścień sprężysty w rowek na półosi.
Obrazek


ObrazekNa osłone zakładamy dużą opaskę.

Teraz przykładamy przegub do półosi, tak aby początek wieloklinu półosi zazębił się z wieloklinem w przegubie.

Obrazek Teraz młotkiem aluminiowym wbijamy przegub na połoś.

Naciągamy osłone na przegub, w przegubie jest rowek, w który wchodzi wypust osłony co daje pewność, że osłona jest na swoim miejscu.

Obrazek Zaciskamy opaskę.

Teraz wkładamy półoś w piastę i wkręcamy śrube do końca palcami.

Teraz trzeba włożyć sworzeń w zwrotnicę. Aby sobie to ułatwić możemy skręcić kierownicą w drugą stronę. Gniazdo dla sworznia przybliży się do niego i bez problemu możemy sworzeń włożyć w zwrotnicę.

Dokręcamy nakrętkę sworznia. Jeśli sworzeń obraca się to czasami wystarczy ręką docisnąć wahacz do zwrotnicy, jeśli to nie wystarczy to można podłożyć kobyłkę lub drewniany klocek pod sworzeń i delikatnie opuścić samochód w dół.

Obrazek Zakładamy koło, opuszczamy samochód i dokręcamy śrubę centralną, najlepiej kluczem dynamometrycznym.

M14 - 115Nm + 180*
M16 - 190Nm + 180*
pawelk600
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 17
Dołączył(a): 2013-06-08, 15:00
Lokalizacja: Rzeszów
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG

Ważne ogłoszenie

Zapraszamy do zakupu naklejek klubowych http://a6forum.pl/zamowienia-na-naklejki-klubowe-t1989.html

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

  • Ważne ogłoszenie
Procedura ustalenia nowego hasła do konta po konwersji do phpBB3: http://www.youtube.com/watch?v=JD_a1wNcJ3c