• Ważne ogłoszenie
Zapraszamy do zakupu klubowych ramek pod tablice rejestracyjne http://a6forum.pl/nowa-edycja-ramek-pod-tablice-juz-w-sprzedazy-t4340.html

[A6 C5]Wymiana osłony przegubu zewnętrznego by pawelk600

[A6 C5]Wymiana osłony przegubu zewnętrznego by pawelk600

Postprzez pawelk600 » 2013-06-08, 23:17

Witam.

Obrazek Na początku, gdy samochód jeszcze stoi na kołach należy poluzować śrubę centralną przegubu.

Następnie luzujemy śruby koła i podnosimy samochód podnosnikiem, pamietając o zabezpieczeniu samochodu przed przemieszczeniem (hamulec ręczny, kliny pod tylne koło z przeciwnej strony).

Obrazek Teraz wykręcamy śrubę przegubu. Za pomocą śruby możemy wstępnie wypchnąć przegub z piasty (oczywiście jeśli przegub nie jest zapieczony w piaście).

Następnie skręcamy koła cały w lewo lub w prawo w zależnosci, którą stronę robimy. W każdym razie skręcamy tak aby zacisk mieć na zewnątrz.

Obrazek Odkręcamy nakrętke na sworzniu dolnego tylnego wahacza.

Obrazek Dalej wkładamy breszkę między wahacz a "sanki" i wywieramy nacisk na wahacz.

Obrazek Teraz młotkiem uderzamy w zwrotnice, z tym, że nie "klepiemy", tylko to mają być mocne i precyzyjne uderzenia,

Obrazek 2 do 3 uderzeń i przeważnie sworzeń wyskakuje ze zwrotnicy.

Obrazek Oczywiście można uzyć np. młotka pneumatycznego, ale jest ryzyko uszkodzenia osłony gumowej sworznia wahacza.

Obrazek Wyciągamy sworzeń ze zwrotnicy.

ObrazekObrazek Teraz jedną ręką odciągamy zwrotnicę za zacisk, tak jakbyśmy chcieli jeszcze bardziej skręcić kołami, a drugą ręka wyciągamy przegub z półosią z piasty do tyłu.

Teraz za pomoca specjalnych kleszczy
Obrazek

Obrazek przecinamy opaski przegubu.

Obrazek Dalej obcinaczkami lub ostrym nożem przecinamy wzdłuż osłone.

Obrazek I zdejmujemy ją z półosi.

Obrazek Teraz wołamy szwagra/brata/teścia/ojca/kumpla/sąsiada ;-) który chwyci za półoś i będzie dociskał ją w strone skrzyni biegów.

Obrazek Chwytamy za wieloklin przegubu i ustawiamy go w osiowo w stosunku do półosi.

Obrazek Teraz jedno do trzech uderzeń aluminiowym młotkiem w przegub

Obrazek i mamy go zdjętego z półosi.

ObrazekObrazek Teraz ściągamy plastikowy i metalowy pierścień z półosi i za pomocą małego śrubokręta pierścień sprężysty.

Wycieramy półoś ze smaru. Jeśli przegub nie będzie wymieniany, a osłona była już pęknięta to myjemy dokładnie przegub w nafcie, benzynie ekstrakcyjnej lub ropie. Jeśli osłona miała tylko małe dziurki i tylko "pluła" smarem to można sobie odpuścić mycie ;-) choć czystości nigdy za wiele :-D

Obrazek Po myciu wciskamy nowy smar molibdenowy w przegub.

Obrazek Teraz nasuwamy mała opaskę na półoś.

Obrazek Z pomocą cienkiego śrubokręta zakładamy osłonę na półoś. (Śrubokręt pomoże przeskoczyć osłonie przez zgrubienie na półosi.

Obrazek Teraz za pomocą specjalnych kleszczy

Obrazek zaciskamy opaskę.

Obrazek Użycie tych kleszczy da nam taki efekt.

Kleszcze te zaciskają i za razem dogniatają opaske w strone półosi co daje taki efekt jak z fabryki ;-)

Obrazek Dalej nasuwamy metalowy pierścień wypukłością w strone skrzyni biegów.

ObrazekDalej pierścień plastikowy stożkiem w strone przegubu i zakładamy pierścień sprężysty w rowek na półosi.
Obrazek


ObrazekNa osłone zakładamy dużą opaskę.

Teraz przykładamy przegub do półosi, tak aby początek wieloklinu półosi zazębił się z wieloklinem w przegubie.

Obrazek Teraz młotkiem aluminiowym wbijamy przegub na połoś.

Naciągamy osłone na przegub, w przegubie jest rowek, w który wchodzi wypust osłony co daje pewność, że osłona jest na swoim miejscu.

Obrazek Zaciskamy opaskę.

Teraz wkładamy półoś w piastę i wkręcamy śrube do końca palcami.

Teraz trzeba włożyć sworzeń w zwrotnicę. Aby sobie to ułatwić możemy skręcić kierownicą w drugą stronę. Gniazdo dla sworznia przybliży się do niego i bez problemu możemy sworzeń włożyć w zwrotnicę.

Dokręcamy nakrętkę sworznia. Jeśli sworzeń obraca się to czasami wystarczy ręką docisnąć wahacz do zwrotnicy, jeśli to nie wystarczy to można podłożyć kobyłkę lub drewniany klocek pod sworzeń i delikatnie opuścić samochód w dół.

Obrazek Zakładamy koło, opuszczamy samochód i dokręcamy śrubę centralną, najlepiej kluczem dynamometrycznym.

M14 - 115Nm + 180*
M16 - 190Nm + 180*
pawelk600
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2013-06-08, 15:00
Lokalizacja: Rzeszów
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG

Ważne ogłoszenie

Zapraszamy do zakupu klubowych ramek pod tablice rejestracyjne http://a6forum.pl/nowa-edycja-ramek-pod-tablice-juz-w-sprzedazy-t4340.html

Re: [A6 C5]Wymiana osłony przegubu zewnętrznego by pawelk600

Postprzez Mefiu » 2016-04-14, 22:20

Poradnik super :)

Niestety zawsze jest jakieś "ale" :D

Osobiście zastępuje specjalne kleszcze zwykłymi obcęgami, a zaoszczędzone pieniądze polecam wydać na ściągacz do sworzni. 40 zł, a zaoszczędzi dużo czasu i poszarpanego języka od łaciny :p jeśli już wbijamy sworzeń za pomocą breszki i młotka to zalecam zaparcie jej o coś obok przegubu, bo przez zaparcie o sanki tracimy sporą siłę.

Gwoździem programu jest ściąganie przegubu. Nie wiem jakim cudem kolega za trzecim uderzeniem ściąga go z pół osi :-D ale.polecam po prostu wkręcić w przegub do samego końca tą długą śrubę mocująca i przegub sam wyskakuje bez pomocy sąsiadów i treściów :). Nie martwić się zabezpieczeniami, bo w zestawie z odsłoną macie nowy :p , chyba że ktoś przyżydził i kupił najtańszą to może być problem.

Pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Mefiu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 330
Dołączył(a): 2015-11-13, 08:18
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 AHA 200KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 99

Ważne ogłoszenie

Zapraszamy do zakupu klubowych ramek pod tablice rejestracyjne http://a6forum.pl/nowa-edycja-ramek-pod-tablice-juz-w-sprzedazy-t4340.html

Re: [A6 C5]Wymiana osłony przegubu zewnętrznego by pawelk600

Postprzez krystiankot » 2016-06-07, 20:22

pawelk600, Czy mogę prośić do Pana pawelk600 kontakt mailowy lub telefoniczny ?
krystiankot
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2016-06-07, 19:44
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8 AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2001
Imię: Krystian

Ważne ogłoszenie

Zapraszamy do zakupu klubowych ramek pod tablice rejestracyjne http://a6forum.pl/nowa-edycja-ramek-pod-tablice-juz-w-sprzedazy-t4340.html

Re: [A6 C5]Wymiana osłony przegubu zewnętrznego by pawelk600

Postprzez zibi06 » 2016-06-07, 20:56

krystiankot napisał(a):pawelk600, Czy mogę prośić do Pana pawelk600 kontakt mailowy lub telefoniczny ?
krystiankot, podpowiem :arrow: prosba-o-analize-logow-t4809.html?hilit=rzesz%C3%B3w#p66097
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1593
Dołączył(a): 2013-06-03, 00:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2007

Ważne ogłoszenie

Zapraszamy do zakupu klubowych ramek pod tablice rejestracyjne http://a6forum.pl/nowa-edycja-ramek-pod-tablice-juz-w-sprzedazy-t4340.html

Re: [A6 C5]Wymiana osłony przegubu zewnętrznego by pawelk600

Postprzez Krzysiekcalibra » 2016-07-08, 21:09

Można też wyjąć przegub odkręcając tylko górne wahacze od zwrotnicy bez konieczności odkręcania dolnego sworznia :) A wkręcenie śruby w przegub nie zawsze wystarcza u mnie nic to nie dało musiałem i tak zbijać młotkiem niestety :)
Krzysiekcalibra
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2016-07-08, 16:43
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 APR 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1999
Imię: Krzysiek

Ważne ogłoszenie

Zapraszamy do zakupu klubowych ramek pod tablice rejestracyjne http://a6forum.pl/nowa-edycja-ramek-pod-tablice-juz-w-sprzedazy-t4340.html

Re: [A6 C5]Wymiana osłony przegubu zewnętrznego by pawelk600

Postprzez bendzji » 2016-07-08, 23:10

Ja wyciągam półoś po prostu - nie trzeba sworzni rozpinać
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 776
Dołączył(a): 2014-05-25, 08:40
Model: A6 C5
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 AML 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2001
Imię: Michał

Ważne ogłoszenie

Zapraszamy do zakupu klubowych ramek pod tablice rejestracyjne http://a6forum.pl/nowa-edycja-ramek-pod-tablice-juz-w-sprzedazy-t4340.html

Re: [A6 C5]Wymiana osłony przegubu zewnętrznego by pawelk600

Postprzez Mirooo » 2016-07-09, 14:28

lewą tak prawej bez rozpinania wahaczy nie wyjmiesz. ale w sumie wystarczy wykręcić śrubę przedniego dolnego wahacza i go przesunąć.
Mirooo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 148
Dołączył(a): 2013-09-04, 07:24
Lokalizacja: Kraj nad Wisłą
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003

Ważne ogłoszenie

Zapraszamy do zakupu klubowych ramek pod tablice rejestracyjne http://a6forum.pl/nowa-edycja-ramek-pod-tablice-juz-w-sprzedazy-t4340.html

Re: [A6 C5]Wymiana osłony przegubu zewnętrznego by pawelk600

Postprzez nie pamietam 82 » 2016-07-09, 15:49

Ja wypinalem banana żeby wyjąć prawą . Bez tego ani rusz :-) .

Wysłane dzięki Tapatalk.
Obrazek
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 6040
Dołączył(a): 2013-12-05, 10:18
Lokalizacja: Opole
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003
Imię: Adrian

Ważne ogłoszenie

Zapraszamy do zakupu klubowych ramek pod tablice rejestracyjne http://a6forum.pl/nowa-edycja-ramek-pod-tablice-juz-w-sprzedazy-t4340.html

Re: [A6 C5]Wymiana osłony przegubu zewnętrznego by pawelk600

Postprzez Mefiu » 2016-07-09, 18:27

Krzysiekcalibra napisał(a):A wkręcenie śruby w przegub nie zawsze wystarcza u mnie nic to nie dało musiałem i tak zbijać młotkiem niestety :)


Nie możlwością jest ! ;P
Avatar użytkownika
Mefiu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 330
Dołączył(a): 2015-11-13, 08:18
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 AHA 200KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 99

Ważne ogłoszenie

Zapraszamy do zakupu klubowych ramek pod tablice rejestracyjne http://a6forum.pl/nowa-edycja-ramek-pod-tablice-juz-w-sprzedazy-t4340.html

Re: [A6 C5]Wymiana osłony przegubu zewnętrznego by pawelk600

Postprzez bendzji » 2016-07-09, 19:57

To jak mi się udało prawa wytargać? W b5 i teraz w c5 też
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 776
Dołączył(a): 2014-05-25, 08:40
Model: A6 C5
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 AML 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2001
Imię: Michał

Ważne ogłoszenie

Zapraszamy do zakupu klubowych ramek pod tablice rejestracyjne http://a6forum.pl/nowa-edycja-ramek-pod-tablice-juz-w-sprzedazy-t4340.html

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości